Bir akıl
hastanesini ziyaret eden bir adam doktora, bir kişinin akıl hastanesine yatıp
yatmayacağını nasıl anladıklarını sorar.
Doktor;
- Bir küveti
suyla dolduruyoruz ve hastaya 3 şey veriyoruz. Kova, kaşık ve fincan. Sonra
küveti nasıl boşaltmayı tercih edeceğini soruyoruz. Siz ne yapardınız?
Adam;
- Anladım,
normal bir insan kovayı tercih eder, çünkü kaşık ve fincandan büyük.
- Hayır der
doktor. Normal bir insan küvetin tıpasını çeker.
Gerçek akıl
sadece bize sunulan çözümleri seçmek değil, en uygun çözümü bulabilmektir.
Sanırım
işletme körlüğü nedeniyle çoğu zaman en doğru ve basit çözümü göremiyoruz.
Bunun için en basit yol , problem çıkan bölümde çalışmayan kişilerin de yer
aldığı ekip çalışmaları ile çözümü aramaktır. Tabi dışarıdan katılacak bu
kişiler çokta ilgisiz olmamalı. Örneğin, kalite kontrol yada bakım elemanları işletmedeki
problem çözümüne dahil edilebilir.
Problemin
kaynağına inmek için, veri toplama işine önem vermeliyiz. Bir makinede
firelerin arttığını düşünelim.
-Hammaddeden
mi? Malzeme değişikliği var mı?Varsa değişiklikten sonramı fire artışı olmuş
incelemeliyiz. Mümkünse farklı malzemeler kullanarak fireyi ölçmeliyiz.
-Makineden
mi? Bakımcılarla işbirliği yaparak , bir arıza olup olmadığına bakmalıyız.
Varsa alternatif makinelerdeki fire değerlerini kıyaslamalıyız.
-Operatör
hatası mı? Operatör değişikliği var mı? Vardiyalar arası fire farkları var mı?
Eğitim ihtiyaçları ne durumda incelemeliyiz.
-Metot
değişikliği var mı? Talimatlar yeterlimi, anlaşılıyor mu?
- Çevre
koşullarında bir değişiklik probleme neden olabilir mi?Sıcaklık, nem, toz vb.
Ekibin tüm
olasılıklar için bilgi ve veri toplaması gerekir, daha sonra uygun çözüm
önerileri sıralanacaktır.
Ekip
çalışmaları ile problemlerin çözümü, işletmeye canlılık kazandırır, verimliliği
arttırır, motivasyonu yükseltir. Çalışanların en çok zor bir problemin
üstesinden geldiğinde mutlu olacaklarını unutmayalım. Biz de öyle değil miyiz?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder