Japonya’daki iyi şirketlerin yöneticileri zamanlarının %20
sini günlük işlerde , % 20 sini kriz ile mücadele etmekte harcarken, geri kalan
% 60’ını sistematik sürekli iyileştirme için harcamaktadırlar. Tipik bir batı
şirketinde yöneticiler zamanlarının % 40 günlük işlerle uğraşırken, geriye
kalan %60’ında ise kriz çözmekle uğraşmaktadırlar. Pek çoğunuzun kriz çözmekten
günlük işlere zaman kalmıyor dediğinizi duyar gibiyim.
Özellikle kobilere baktığımda yöneticilerin hiç vakti yok. Patronların
çoğu yöneticiliği babasının yanında öğrenmiş ve doğal olarak yanlış
davranışları taşıyor. Belki kuruluş yıllarında ve küçükken bu yönetim tarzı
yetmiş olabilir. Ancak artık büyümek için vizyonunuza ulaşmak için stratejiler
üretmek ve bunları hayata geçirmeniz gerekiyor. Oysa siz, çatışan, sorumluluk
almak istemeyen motivasyonu düşük çalışanlar, müşteri şikayetleri, hatalı
yapılan işlerle boğuşuyorsunuz.
İlk yapmanız gereken kurumsallaşmaya önem vermeniz. Kurumsallaşma,
bir işletmenin, faaliyetlerini; kişilerin varlığına bağımlı olmadan, sürdürebilmesini
ve geliştirebilmesini sağlayan bir yapı oluşturmasıdır. Daha önceki 'Bir Şirkette Kurumsallaşma Araçları Neler Olabilir' başlıklı yazımda kurumsallaşmanın yollarını anlatmıştım. Kurumsallaşmanın yanı sıra
aşağıdaki yönetim araçlarının da size yardımcı olacağına inanıyorum.
Şirketinizin durumu aşağıdakilerden hangisine uyuyor?
-
Birşeyler yapmaya çalışan az sayıda kahramanlar
vardır.
-
Herkes işlerini daha iyi yapmaya çalışmaktadır.
-
Tüm çalışanlar aynı yönü hedeflemektedir.
-
Herkes, planlı olarak kuruluş hedefleri doğrultusunda,müşteri
odaklı çalışmaktadır.
Tüm yöneticiler en
sondaki durumu hayal ederler. Bunun için vizyonunuzu, bu vizyona ulaşmak için stratejilerinizi
belirlemeli ve süreçler üzerinden yaygınlaştırmalısınız. Koyduğunuz
stratejileri iş planları ile hayata geçirmelisiniz. ‘Kobilerde Stratejik
Planlama Mümkün mü?’başlıklı yazımda bu konuya değinmiştim.
·
Toplantı Yönetimi
ve Sistematiği:
Bir şirketin olmazsa olmazlarından bir
tanesi toplantılardır., Benim gözlemlerim toplantı yapmayı kobiler bilmiyor.
Gün içinde sürekli mesaj ve telefon trafiği devam ediyor. Yinede pek çok şey
atlanıyor. Oysa kısa sabah toplantıları, gün içinde oluşacak pek çok sorunuzu
cevaplamış olacaktır.İletişim sorunlarını azaltmak için toplantı
sistematiğinizi planlamalısınız. Ne zaman hangi toplantıları rutin olarak yapayım,
kimler katılmalı? Rutin toplantılar dışında ne zaman toplanmalıyız? Toplantı yönetimim
nasıl olmalı? Hangi toplantıya kim başkanlık etmeli? Alınan kararları nasıl
takip etmeliyim. Bu konuyu daha sonraki
yazımda detaylı olarak anlatacağım.
-
Sorumluluk almama,
-
İş bitirici olmama,
-
Çalışanlar arasında aşırı çatışmalar, gruplaşmalar,
-
Motivasyon eksikliği,
-
Verilen işlerin ortada kalması,
-
Ekip ruhunun sağlanamaması,
Şirketinizde bir problem çözme kaynağı oluşturmak için Kalite Çemberleri inanılmaz mucizeler yaratacaktır. Bir Firmada Ekip Çalışmalarının Önemi Üzerine’ ve ’ ‘Problemleri çözerken motivasyonu arttıran bir yönetim aracı ister misiniz?’ başlıklı yazılarımda ekip çalışmalarını daha detaylı anlatmıştım.. Özellikle tekstil, matbaa gibi siparişe göre yada emek yoğun çalışıyorsanız.
·
İç
Müşteri Kavramının Yerleştirilmesi:
Çalışanların hizmet, yarı mamül
gönderdikleri bölümleri müşterileri gibi
görüp onların beklentilerini tam anlamalarını istiyorsanız ‘iç müşteri’
kavramını yerleştirin. Bu konuyu daha sonra bir yazımda ele alacağım.Yukarda bahsettiğim yönetim araçlarının bir Kobi’de uygulanması hiçte zor değildir. Güçlü bir şirket olmak istiyorsanız bunlardan yararlanmalısınız.
Sizler başka hangi araçlardan yararlanıyorsunuz? Bana yazarsanız onlarıda bu listeye ilave ederiz.
Çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler. Kurumsallaşmamış şirketlerin sosyal medya ve kurumsal blogculuk kavramına ciddi anlamda önem vermesi gerektiğini düşünüyorum. Online mecralarda görünür olmayan markalar, rakiplerine göre geride yer almaya devam edecek. Günümüzde kurumsallık, sosyal medyadan beslenen bir kavram olma yolunda ilerliyor. Güçlü şirket olmak isteyenler dışarıya kurumsallığı her alanda başarılı bir şekilde yansıtmak zorunda.
YanıtlaSilGeri bildiriminiz için teşekkürler, çok haklısınız. Hizmet ve ürünlerimizin kalitesi kadar kurumun imajıda önemli.
YanıtlaSil