-->

Sayfalar

28 Ağustos 2013 Çarşamba

Şirketiniz size kurumsallaşması gerektiğini nasıl anlatır



Bilim adamları on binlerce arının yaşadığı kovanlarda iletişimin nasıl sağlandığı üzerine pek çok araştırma yapmışlar.  Münih Üniversitesi profesörlerinden Nobel ödüllü Karl Von Frish  bu konuda yazdığı kitabında arıların duymadıklarını yazıyor. İletişimlerini iki özel dans sayesinde yapıyorlar. "Dairesel dans" ile kovandan 50 ile 100 metre arasındaki uzaklıkta bir beslenme noktasını anlatıyorlar. "Sallanma dans" ile ise daha uzaktaki yiyeceklerin yerini bildiriyorlar. Kovana dönen arı, bu dansla, beslenme noktasını, kovanla arasında dağlar bile olsa, tarif edebiliyormuş. Yiyecek kaynağını diğer arılara bildirmek için kaynağın kovana uzaklığı, yönü, zenginliği gibi her türlü bilgiyi tekrarlayan hareketlerle dans aracılığı ile diğer arılara bildiriyormuş.


kaynak

Biz yöneticiler  genelde işitme özürlü değiliz. Ama işimizin bize söylediği herşeyi de duymamaktayız.  Ne yazık ki işimiz arılar gibi dans etme yeteneğine sahip değildir, ama bize kurumsallaşmamız gerektiğini anlatır. Nasıl mı? Eğer firmada şikayetler artmışsa sinyaller geliyor demektir.

Patronun Şikayetleri;
  • İşin başında olmadığı zaman problemlerin çıktığından, hiçbir yere ayrılamadığından,
  •  İşlerin başlangıçta firmayı kurarken olduğu gibi iyi gitmediğinden;
  • Firmasının sorunlar nedeniyle itibar kaybettiğinden,
  • Çalışanların  yeterince gayret sarf etmediğinden , 
  •  Çocuklarının firmayı sahiplenmek istemediğinden,
  • Süreçleri ve kişileri kontrol edemediğinden,
  • Tam işi öğrettik derken işten ayrılanlar olduğundan, 
Çalışanların Şikayetleri;
  • Patronun kendilerinden istediği işleri zamanında yetiştiremediklerinden,
  • Mevcut iş yükünün altında ezildikleri halde patronun ek personel istihdam etmediğinden,
  • Herşey için sık sık işletmeye inmek zorunda kaldıkları, işlerine konsantre olamadıklarından,
  • İzin kullanamadıklarından, tatil yapamadıklarından,
  • Bu kadar çok çalışmalarına rağmen hak ettikleri ücreti alamadıklarından,
  • İnsan kaynakları ile ilgili tüm uygulamaların patronun iki dudağı arasında olduğu, konulmuş kurallar olmadığından,
  • Patrona giden bilginin kendisine yakın kişilerle sınırlı olduğundan, 
İşte bu noktada kişilere bağımlı yönetimin yetmediği anlaşılır.

Kurumsallaşma;
Bir işletmenin, faaliyetlerini
  • kişilerin varlığına bağımlı olmadan
  • sürdürebilmesini ve geliştirebilmesini
sağlayan bir yapı oluşturmasıdır.


Kurumsallaşma, işletmenin büyümeye başladığı noktada ihtiyaç duyulan bir olgudur. Bu noktaya gelmemiş işletmelerin kurumsallaşma çabası göstermesi gerekmeyebilir. Çünkü kurumsallaşma, belirli bir bürokrasi ve iş yükünü gerekli kılar. Büyük işletmelerde bu, rahatsızlık oluşturmaz, aksine büyüklüğü korumak için gereklidir. Ancak çok küçük işletmeleri, yapılan işten daha fazla meşgul ederse işletmenin pratikliği azalır.Başka bir yazımda nasıl kurumsallaşabiliriz? anlatacağım.
Nereye kadar kurumsallaşma? Kuruma, yaptığı işe, çalışan profiline bakılarak karar vermelidir.

Sizde olmayınca işleriniz aksıyor mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder