Mey içki CEO’su Yorgancıoğlu ‘Kadınlar, masada erkeklerin
içtiği rakıdan içerim, benim içkim neden farklı olsun’ diye tavır koydular,
bizde ve Mest’in üretimini durdurduk
diyor. Tabi verilen emek ve harcamalarda boşa gitmiş.
Müşteriniz sizin gibi düşünmüyor olabilir. Ne düşündüğünü
mutlaka tam olarak anlamalısınız. Özellikle yeni bir ürün çıkaracaksanız.
kaynak |
Örneğin bir telefon üreticisi iseniz, telefonu elinize
aldığınızda, hemen sinyal sesi geliyorsa ‘çok güzel bir telefon yaptım’ diye
düşünebilirsiniz. Peki telefon kullanıcıları nasıl düşünür:
- Satın alırken sadece görünüşüne, kullanım kolaylığına ve fonksiyonlarına bakar. Sinyali anlama şansı yoktur.
- Kullanmaya başlayınca ne hisseder dersiniz? Sinyal vermesi çok normal, fark etmez bile, ama her sefer sinyal vermezse sinirlenir. Yani sizin önemsediğiniz bu özellik zaten olmalı, fark yaratmak için yetmez. Buna ne ilave etmelisiniz ki, rakiplerin ürünlerinden daha çok beğenilmeli? Bunu düşünmelisiniz.
Ürünlerimize ve hizmetlerimize müşteri gözüyle bakmayı
önemsemeliyiz.Bu, ürettiklerimizin kalitesi kadar önemli bir konu. Kısa
anketler bu konuda size yardımcı olacaktır. Mey, restoranlara gidip rakı içen
hanımlara sorsaydı, hemen durumu anlayacaktı.
Sizin de müşteriyi anlamamış olduğunuz durumlar var mı? Paylaşırsanız sevinirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder