-->

Sayfalar

3 Eylül 2013 Salı

Kadınları Mest Edemedi

1 Eylül Sözcü gazetesinde okuduğum bir haberden söz etmek istiyorum. MEY içki grubu, özelleştirme sonrası, sektöre girmenin heyecanı ile  ‘yenilik’ adına kadınlara yönelik olarak ‘Mest’ rakısını piyasaya sürmüş. Rakı tüketiminde kadınların oranı % 16’ yı bulduğu düşünülürse kadınlara özel, Sultaniye üzümünden üretilen bir rakı fikri, oldukça akıllıca görünüyor. Ancak ne olmuş dersiniz?

Mey içki CEO’su Yorgancıoğlu ‘Kadınlar, masada erkeklerin içtiği rakıdan içerim, benim içkim neden farklı olsun’ diye tavır koydular, bizde ve Mest’in  üretimini durdurduk diyor. Tabi verilen emek ve harcamalarda boşa gitmiş. 

kaynak
Müşteriniz sizin gibi düşünmüyor olabilir. Ne düşündüğünü mutlaka tam olarak anlamalısınız. Özellikle yeni bir ürün çıkaracaksanız.

Örneğin bir telefon üreticisi iseniz, telefonu elinize aldığınızda, hemen sinyal sesi geliyorsa ‘çok güzel bir telefon yaptım’ diye düşünebilirsiniz. Peki telefon kullanıcıları nasıl düşünür:


  • Satın alırken sadece görünüşüne, kullanım kolaylığına ve fonksiyonlarına bakar. Sinyali anlama şansı yoktur.

  • Kullanmaya başlayınca ne hisseder dersiniz? Sinyal vermesi çok normal, fark etmez bile, ama her sefer sinyal vermezse sinirlenir. Yani sizin önemsediğiniz bu özellik zaten olmalı, fark yaratmak için yetmez. Buna ne ilave etmelisiniz ki, rakiplerin ürünlerinden daha çok beğenilmeli? Bunu düşünmelisiniz.

Ürünlerimize ve hizmetlerimize müşteri gözüyle bakmayı önemsemeliyiz.Bu, ürettiklerimizin kalitesi kadar önemli bir konu. Kısa anketler bu konuda size yardımcı olacaktır. Mey, restoranlara gidip rakı içen hanımlara sorsaydı, hemen durumu anlayacaktı.
Sizin de müşteriyi anlamamış olduğunuz durumlar var mı? Paylaşırsanız sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder