-->

Sayfalar

3 Eylül 2013 Salı

Kurumsal Müşterilere Hizmet Vermekte Zorlanıyor musunuz?

Danışmanlık yaptığım şirketler içinde büyük şirketlere satış yapan kobiler vardı. Bu kobilerin müşterileri karşısında davranışları birbirine benziyordu;

v  Büyük, kurumsal yada yurtdışı ihracat yapılan bu firmaların karşısında kendilerini güçsüz hissediyorlar ve ne isteseler hemen yapmaya çalışıyorlardı.

v  İstekler anlamsız bile olsa uymaya çalışıyorlardı. Örneğin; 3 günden kısa sürede yetişmeyecek  bir işi 2 günde isterlerse peki diyorlardı. Daha sonra diğer siparişleri geciktirip, gece mesaisi yaparak yetiştirmeye çalışıyorlardı. Sabah gelince gece vardiyası deneyimleri az olduğu için,  bozuk çıkan işlerle boğuşuyorlardı.

v  ‘Müşteri büyükse her zaman haklıdır’ diye düşünüyorlardı,

v  Hatta bu müşterilerin kendilerini tercih sebebi, hemen araya alıp yetiştirdikleri için olduğunu söylüyorlardı.
Ben bunun doğru olduğuna inanmıyor,  sizin plan ve programınız olmadığı ve her dediklerine peki dediğiniz için böyle oluyor diyordum.

Bir gün bir firmada müşterilere bir mektup yazdım;  Mektupta özetle şu mesajlar vardı;
v  Biz artık kurumsal bir firma olma yolundayız, bunun için yönetim danışmanlığı alıyoruz.
v  Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için siparişlerinizi önceden bildirmenizi rica ediyoruz.
     A grubu ürünleri 3 günde,
     B grubu ürünleri 5 günde,
     C grubu ürünleri 7 günde verebileceğiz.
v  Amacımız araya giren işler nedeniyle termin gecikmelerini azaltmak, hammadde tedariğimizi planlı yapabilmek,
v  Tabi çok özel durumlarda bu kuralları uygulamayabiliriz.
Firmanın patronu böyle bir mektubu yollarsa müşterilerinin kızacağını ve ondan alışveriş yapmak
 istemeyeceklerini  düşünerek korktu ve bir süre bu mektubu göndermedi. Zaman içinde ikna
olarak, içeriği benzer çok kibar dille yazılmış bir mektubu tüm müşterilerine gönderdi.
Sonuç nemi oldu dersiniz? Müşterilerinin % 90’ı siparişlerini önceden vermeye başladılar. Hatta
bir kısmı yıllık ve aylık sipariş tahminlerini bildirmeye başladılar. Üstelik planlı bir firmayla
çalışmaktan çok memnun olduklarını bildirdiler ve siparişlerini arttırdılar.
Sizin de benzer problemleriniz var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder