Paraşütle
atlamak durumunda olsanız, kimin katladığı paraşütle atlamak isterdiniz? ‘Benim
için, dikkatle paraşütü katlayacağına güvendiğim, bilgisine ve tecrübesine
inandığım kişilerin’ dediğinizi duyar gibiyim.
Peki,
yönetici olarak ekibinizden kaç kişinin katladığı paraşütle atlamak istersiniz?
Ya onlar, kaçı sizin katladığınız paraşütle atlar ?
Ya onlar, kaçı sizin katladığınız paraşütle atlar ?
Eğer
ekibinizin çoğuna güveniyorsanız, çok şanslı ve mutlu bir yöneticisiniz
demektir. Eğer ekibinizdeki elemanların çoğu benim katladığım paraşütle atlar
diyorsanız ‘güvenilir’ bir yöneticisiniz demektir.
Şirketlerde,çalışanların, yönetime güven duyması son derece önemlidir. Kimse güven duymadığı bir yöneticiyle çalışmak istemez.
Güvensizliği yaratan benzer sebeplere şöyle bir gözatalım;
- Şirkette ‘Adil performans değerlendirme’ yapılmıyordur,
- Çalışanlar arasında iş yükü eşit değildir,
- Adil olmayan ücret politikası uygulanmaktadır,
- Yetki ve sorumluluklar net değildir,
- Hatalar konusunda çok aşırı tepki gösteriliyordur,
- Bazı grup yada kişilerin ( genellikle patronun yakınları) kayırıldığına inanılıyordur,
‘Güven duygusu’ şirkette sağlıklı bir iletişim ortamı
yaratır.Ekip çalışmalarını kolaylaştırır, çalışanların birbirlerine daha
hoşgörülü olmalarını sağlar, çatışmaları azaltır, motivasyonu arttırır. Böyle
bir ortamda çalışmayı kim istemez? İşten ayrılan eleman sayısında düşüş
görürsünüz.
Güven Ortamını yaratabilmek için benim tavsiyelerim;
- Çıkarının zarar gördüğü durumlarda dahi, değerlerinizden ödün vermeyin,
- Daima iş yeri çıkarlarını, kendi çıkarlarınızın önünde tutun,
- Verdiğiniz sözleri mutlaka tutun ve yaptıklarınız ve sözleriniz tutarlı olsun,
- Görevinizin gerektirdiği yetkinlik ve beceriye sahip olmaya çalışın,
- Dürüst ve sorumluluk sahibi olun,
- Çalışanlara güven duyduğunuzu açıkça belirtin,
- Açık vizyon ve hedef koyun, çalışanlarınızla paylaşın,
- Performans değerlendirme sisteminiz adil olsun,
- Çalışanlarla birebir ilişki kurun, kişisel ihtiyaçlarına ilgi gösterin,
- Önemli hatalarda, aşırı tepki vermeyin. Bu, hataların gizlenmesine yolaçar. Hatayı yapan elemanla birlikte nedeni üzerinde konuşun tekrarlamaması için önlemler alın,
- Adil iş yükü ve adil maaş verin,
- Ödüllendirme sisteminiz olsun, ve bunu açık olarak uygulayın,
- Sosyal aktivitelere katılıp, çalışanlarınızla yakınlaşın,
- Çalışanlara güvendiğinizi uygun ortamlarda dile getirin.
Bir şirkette yönetimin çalışanlara, çalışanların yönetime güven duyması
son derece önemlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder