-->

Sayfalar

26 Eylül 2013 Perşembe

Bir Şirkette Güven Duygusunun Önemi Üzerine



Paraşütle atlamak durumunda olsanız, kimin katladığı paraşütle atlamak isterdiniz? ‘Benim için, dikkatle paraşütü katlayacağına güvendiğim, bilgisine ve tecrübesine inandığım kişilerin’ dediğinizi duyar gibiyim.
Peki, yönetici olarak ekibinizden kaç kişinin katladığı paraşütle atlamak istersiniz? 
Ya onlar, kaçı sizin katladığınız paraşütle atlar ?
Eğer ekibinizin çoğuna güveniyorsanız, çok şanslı ve mutlu bir yöneticisiniz demektir. Eğer ekibinizdeki elemanların çoğu benim katladığım paraşütle atlar diyorsanız ‘güvenilir’ bir yöneticisiniz demektir.

Şirketlerde,çalışanların, yönetime güven duyması son derece önemlidir. Kimse güven duymadığı bir yöneticiyle çalışmak istemez.
Güvensizliği yaratan benzer sebeplere şöyle bir gözatalım;

  • Şirkette ‘Adil performans değerlendirme’ yapılmıyordur,
  • Çalışanlar arasında iş yükü eşit değildir,
  • Adil olmayan ücret politikası uygulanmaktadır,
  • Yetki ve sorumluluklar net değildir,
  • Hatalar konusunda çok aşırı tepki gösteriliyordur,
  • Bazı grup yada kişilerin ( genellikle patronun yakınları) kayırıldığına inanılıyordur,



‘Güven duygusu’ şirkette sağlıklı bir iletişim ortamı yaratır.Ekip çalışmalarını kolaylaştırır, çalışanların birbirlerine daha hoşgörülü olmalarını sağlar, çatışmaları azaltır, motivasyonu arttırır. Böyle bir ortamda çalışmayı kim istemez? İşten ayrılan eleman sayısında düşüş görürsünüz.
Güven Ortamını yaratabilmek için benim tavsiyelerim;

  • Çıkarının zarar gördüğü durumlarda dahi,  değerlerinizden ödün vermeyin,
  • Daima iş yeri çıkarlarını,  kendi çıkarlarınızın önünde tutun,
  • Verdiğiniz sözleri mutlaka tutun ve  yaptıklarınız ve sözleriniz  tutarlı olsun,
  • Görevinizin gerektirdiği yetkinlik ve beceriye  sahip olmaya çalışın,
  • Dürüst ve  sorumluluk sahibi olun,
  • Çalışanlara güven duyduğunuzu açıkça belirtin,
  • Açık vizyon ve hedef koyun, çalışanlarınızla paylaşın,
  • Performans  değerlendirme sisteminiz adil olsun,
  • Çalışanlarla birebir ilişki kurun, kişisel ihtiyaçlarına ilgi gösterin,
  • Önemli hatalarda, aşırı tepki vermeyin. Bu, hataların gizlenmesine yolaçar. Hatayı yapan elemanla birlikte nedeni üzerinde konuşun tekrarlamaması için önlemler alın,
  • Adil iş yükü ve adil maaş verin,
  • Ödüllendirme sisteminiz olsun, ve bunu açık olarak uygulayın,
  • Sosyal aktivitelere katılıp, çalışanlarınızla yakınlaşın,
  • Çalışanlara güvendiğinizi uygun ortamlarda dile getirin.

Bir şirkette yönetimin çalışanlara, çalışanların yönetime güven duyması son derece önemlidir.

Güven duygusunu geliştirmek için başka önerileriniz var mı? Paylaşırsanız sevinirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder